tisdag 14 juli 2009

Storbak och välgörenhet

Idag blev jag påhoppad av en engelsman som ville ha pengar av mig. Och det fick han också och han lovade att ge dem till välgörenhet. Jag är sjukt lättlurad när det gäller sånt. Men 200 i månaden är ju inte mycket pengar om man har 135 i timmen. Det är ungefär som att man jobbar 10 minuter gratis varje dag och om det kan hjälpa ett barn att få mat och utbildning så är det verkligen ingen stor grej.
Hur som helst så fick jag en idé som jag delade med mig av till kirkens bymisjon. Ska man starta bageri måste man öva. Mycket. Så jag frågade dom om jag kan ge bort mina bröd till dem så att jag kan baka lite extra och få mer träning. Jag försöker ge bort mina bröd till mina kollektivkompisar, men de är lite svenska av sig. Om det inte är att jag bakar dåligt bröd. Väntar nu otåligt på svar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar