fredag 10 juli 2009

Sömnlös - igen!

Det är inte lätt att bara vända på dygnet så där. Är man van och jobba natt så är det skitsvårt att somna kl. 4, även om man bara sovit 4 timmar det senaste dygnet. Idag ska jag till en liten ostbutik som ligger ett kvarter härifrån och ta med lite provsmak på mina bröd. Jag har varit inne där tidigare och frågat om de skulle vara intresserade av att sälja mitt bröd om jag skulle få för mig att starta eget.
Jag har kommit fram till att det enklaste sättet att driva ett bageri på borde vara att låta andra butiker sälja mitt bröd eller sälja det direkt till restauranger, caféer, hotellfrukostar, m.m. Så nu är planen att stövla in på hotell osv med visitkort, bröd och rövslickarhumöret så ska jag nog ha ett bageri om ett halvår. Jag har kollat in ett café som ligger några kvarter från lägenheten som redan verkar ha ett bageri men väldigt begränsade öppettider så där ska jag gå och fråga om inte dom kan låta mig hyra lokalen på nätterna. Det är precis så Jan Wester alias Slåttergubben gör och precis som han vill jag mala mitt eget mjöl. Svårt att hitta en kvarn bara. För jag vet att han hade problem med sin eftersom stenarna blir varma när de fått gå ett tag.

Här är i alla fall bröden jag ska ta med mig:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar